3dsecure logo paiement

3D-Secure umożliwia dokonywanie przez Internet płatności o zwiększonym stopniu bezpieczeństwa. Każda transakcja potwierdzana jest dodatkowym hasłem, które klient nadaje przy rejestracji karty w usłudze.

Rejestracja karty wykonywana jest jednokrotnie – klient w trakcie dokonywania płatności w sklepie internetowym zostanie poproszony o rejestrację, która wymaga potwierdzenia swojej tożsamości poprzez podanie danych osobowych znanych przez bank i ustalenie hasła. Przy kolejnych zakupach przez Internet poza podaniem danych z karty, potwierdzenie płatności będzie polegać na podaniu ustalonego hasła.

Podczas rejestracji klient określa również komunikat osobisty – tekst, który będzie wyświetlany przy każdej płatności kartą i stanowi dodatkowe potwierdzenie autentyczności strony.

Uwaga: w przypadku kart Maestro, Visa Electron lub Visa Business Electron w procesie rejestracji wymagane jest podanie hasła tymczasowego przekazanego przez Bank – w celu uzyskania hasła klient powinien skontaktować się z oddziałem Banku. Następnie w trakcie rejestracji klient ustanawia własne hasło do usługi, które będzie służyć do potwierdzania transakcji przy kolejnych zakupach przez Internet.

download

Jak wygląda rejestracja karty w usłudze?

Klient może również zarejestrować kartę przed dokonaniem płatności kartą przez Internet:

  1. Dlaczego usługa 3D Secure została wdrożona w SGB?
  2. Jaka jest korzyść wdrożenia usługi 3D Secure w SGB?
  3. Od kiedy jest dostępna usługa 3D Secure?
  4. Jak przebiega płatność z użyciem hasła 3D Secure?
  5. Czy klient musi zarejestrować swoją kartę w usłudze 3D Secure?
  6. W jaki sposób klient może dokonać rejestracji karty w usłudze?
  7. W jaki sposób umożliwić płacenie kartami Maestro/Visa Electron/Visa Electron młodzieżowa /Visa Business Electron w Internecie ?
  8. Czy dla wcześniej wydanych kart Maestro/Visa Electron/Visa Electron młodzieżowa /Visa Business Electron można udostępnić możliwość płacenia w Internecie ?
  9. Ile znaków może mieć hasło tymczasowe 3D-Secure?
  10. Ile znaków może mieć hasło 3D-Secure nadane przez klienta?
  11. Jakie dane należy podać podczas rejestracji w usłudze 3D-Secure?
  12. Czy przy wpisywaniu danych podczas rejestracji karty mają znaczenie małe i duże litery?
  13. Kiedy klient może zablokować kartę w usłudze 3 D-Secure?
  14. Jak i kiedy można odblokować zablokowaną kartę w usłudze 3D-Secure?
  15. W jaki sposób klient może nadać nowe hasło do usługi 3D-Secure jeśli zapomniał poprzednie?
  16. Jak przebiega płatność w Internecie, gdy sklep nie ma wdrożonej usługi 3D-Secure?
  17. Czy można płacić kartą Maestro w Internecie, która została zarejestrowana w usłudze 3D-Secure jeśli nie posiada na pasku do podpisu kodu CVC2?

System posiada certyfikację organizacji płatniczych Visa International oraz MasterCard International.

mastercard securecode

Verified by Visa logo

Bezpieczeństwo płatności:

  • Nie zapisuj oraz nie ujawniaj nikomu swojego numeru PIN;
  • Zwróć uwagę, czy na bankomacie nie ma zainstalowanych dodatkowych, podejrzanie wyglądających elementów/urządzeń;
  • Przysłaniaj ręką klawiaturę bankomatu lub terminala podczas wprowadzania numeru PIN;
  • Chroń numer karty i wartość CVV2 lub CVC2;
  • Podczas płacenia kartą przez Internet:
  • Wykonuj transakcje tylko z zaufanych komputerów;
  • Nie korzystaj z otwartych, niezabezpieczonych sieci (publiczne Wi-Fi, np. w centrach handlowych, hotelach);
  • Dbaj o zapewnienie aktualnego oprogramowania antywirusowego w swoim komputerze;
  • Unikaj dokonywania transakcji u nieznanych i niesprawdzonych sprzedawców internetowych;
  • Przed wykonaniem płatności poprzez podanie danych z karty sprawdź, czy transmisja jest szyfrowana– świadczy o tym ikona zamkniętej kłódki lub kluczyka w oknie przeglądarki internetowej oraz adres strony rozpoczynający się od https://, a nie http://
  • Chroń hasło stałe do usługi 3D Secure.