Bezpieczeństwo karty
3D-Secure umożliwia dokonywanie przez Internet płatności o zwiększonym stopniu bezpieczeństwa. Każda transakcja potwierdzana jest dodatkowym hasłem, które klient nadaje przy rejestracji karty w usłudze.
Rejestracja karty wykonywana jest jednokrotnie – klient w trakcie dokonywania płatności w sklepie internetowym zostanie poproszony o rejestrację, która wymaga potwierdzenia swojej tożsamości poprzez podanie danych osobowych znanych przez bank i ustalenie hasła. Przy kolejnych zakupach przez Internet poza podaniem danych z karty, potwierdzenie płatności będzie polegać na podaniu ustalonego hasła.
Podczas rejestracji klient określa również komunikat osobisty – tekst, który będzie wyświetlany przy każdej płatności kartą i stanowi dodatkowe potwierdzenie autentyczności strony.
Uwaga: w przypadku kart Maestro, Visa Electron lub Visa Business Electron w procesie rejestracji wymagane jest podanie hasła tymczasowego przekazanego przez Bank – w celu uzyskania hasła klient powinien skontaktować się z oddziałem Banku. Następnie w trakcie rejestracji klient ustanawia własne hasło do usługi, które będzie służyć do potwierdzania transakcji przy kolejnych zakupach przez Internet.
Jak wygląda rejestracja karty w usłudze?
Klient może również zarejestrować kartę przed dokonaniem płatności kartą przez Internet:
- Maestro
- MasterCard Debit PayPass, MasterCard przedpłacona, MasterCard kredytowa, MasterCard charge
- Visa Electron, Visa Electron "młodzieżowa", Visa Business Electron
- Visa Electron payWave, Visa Electron payWave "młodzieżowa", Visa Business Electron payWave, Visa kredytowa, Visa charge
- Dlaczego usługa 3D Secure została wdrożona w SGB?
- Jaka jest korzyść wdrożenia usługi 3D Secure w SGB?
- Od kiedy jest dostępna usługa 3D Secure?
- Jak przebiega płatność z użyciem hasła 3D Secure?
- Czy klient musi zarejestrować swoją kartę w usłudze 3D Secure?
- W jaki sposób klient może dokonać rejestracji karty w usłudze?
- W jaki sposób umożliwić płacenie kartami Maestro/Visa Electron/Visa Electron młodzieżowa /Visa Business Electron w Internecie ?
- Czy dla wcześniej wydanych kart Maestro/Visa Electron/Visa Electron młodzieżowa /Visa Business Electron można udostępnić możliwość płacenia w Internecie ?
- Ile znaków może mieć hasło tymczasowe 3D-Secure?
- Ile znaków może mieć hasło 3D-Secure nadane przez klienta?
- Jakie dane należy podać podczas rejestracji w usłudze 3D-Secure?
- Czy przy wpisywaniu danych podczas rejestracji karty mają znaczenie małe i duże litery?
- Kiedy klient może zablokować kartę w usłudze 3 D-Secure?
- Jak i kiedy można odblokować zablokowaną kartę w usłudze 3D-Secure?
- W jaki sposób klient może nadać nowe hasło do usługi 3D-Secure jeśli zapomniał poprzednie?
- Jak przebiega płatność w Internecie, gdy sklep nie ma wdrożonej usługi 3D-Secure?
- Czy można płacić kartą Maestro w Internecie, która została zarejestrowana w usłudze 3D-Secure jeśli nie posiada na pasku do podpisu kodu CVC2?
System posiada certyfikację organizacji płatniczych Visa International oraz MasterCard International.
Bezpieczeństwo płatności:
- Nie zapisuj oraz nie ujawniaj nikomu swojego numeru PIN;
- Zwróć uwagę, czy na bankomacie nie ma zainstalowanych dodatkowych, podejrzanie wyglądających elementów/urządzeń;
- Przysłaniaj ręką klawiaturę bankomatu lub terminala podczas wprowadzania numeru PIN;
- Chroń numer karty i wartość CVV2 lub CVC2;
- Podczas płacenia kartą przez Internet:
- Wykonuj transakcje tylko z zaufanych komputerów;
- Nie korzystaj z otwartych, niezabezpieczonych sieci (publiczne Wi-Fi, np. w centrach handlowych, hotelach);
- Dbaj o zapewnienie aktualnego oprogramowania antywirusowego w swoim komputerze;
- Unikaj dokonywania transakcji u nieznanych i niesprawdzonych sprzedawców internetowych;
- Przed wykonaniem płatności poprzez podanie danych z karty sprawdź, czy transmisja jest szyfrowana– świadczy o tym ikona zamkniętej kłódki lub kluczyka w oknie przeglądarki internetowej oraz adres strony rozpoczynający się od https://, a nie http://
- Chroń hasło stałe do usługi 3D Secure.